کارسلینگ آسانسور
نوشته شده توسط : آسانسورچی

کاراسلینگ چیست؟

ظرافت و استحکام کارسلینگ باعث عملکرد بهتر آسانسور می شود، و از لرزش و صداهای احتمالی که برطرف کردن آن کار دشواری است جلوگیری می کند. کارسلینگ مجهز به سیستم پاراشوت بوده و می بایست مجهز به سیستم تست پاراشوت نیز باشد. و کلیه قطعات مورد نیاز برای نصب جک را نیز به همراه دارد.
جالب است بدانید در گذشته در سیستم آسانسورهای دو درب و سه درب در طرحهای قدیمی ریل گذاری به صورت راس به راس (کنجی) انجام می گرفت که شاهد پرت زیاد فضای چاهک، اجراء دشوار و در نتیجه کابین کاملا ناقص (چند ضلعی) که با هزینه های زیادی در ساختار روبرو بوده ایم.

عملکرد کاراسلینگ

کاراسلینگ در آسانسور های هیدرولیک وظیفه حمل کابین آسانسور را بر عهده دارد ، این وسیله شامل پاراشوت لحظه نیز می باشد که در زمان سقوط آسانسور یا افزایش سرعت کابین آسانسور به سمت پایین جلوگیری کرده و باعث ایست کامل کاراسلینگ می شود.

کارسلینگ (اسکلت خاص برای کابین آسانسور)

در برخی آسانسورها (کششی یا هیدرولیک) به خاطر نوع طراحی و یا محدودیت ها یا تعدد ورودی های کابین ، به جای یوک بصورت مستقیم (direct) و یا غیر مستقیم (indirect) بوسیله پولی های هرز گرد استفاده می شود. در آسانسورهای هیدرولیک با سیستم کاراسلینگ می توان فقط یک جفت ریل استفاده کرد. در آسانسورهای کششی با این روش نیز می توان از روش ریل معکوس استفاده نمود. 

ریل معکوس چیست؟

 لازم به ذکر است در این نوع کارسلینگ جهت آسانسور های که دو درب و یا سه درب را شامل می باشند مورد استفاده قرار می گیرد . به نحوی که ریل کادر وزنه و کابین در یک ضلع از چاله آسانسور می باشد و مابقی اضلاع چاله می تواند درب منظور شود. همچنین این نوع ریل گذاری و کاراسلینگ جهت چاله های که فضای کمی را دارا هستند مورد استفاده قرار میگیرد و می توان بیشترین بهره وری از فضای موجود را داشته باشند

گروه خبري : آرشیو مقالات

تاريخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۲۱:۵۰

كد :۸۲

کارسلینگ آسانسور هیدرولیک

در واقع به یوک کابین در آسانسور های هیدرولیک غیر مستقیم  car sling می گویند. کابین بر روی کار سلینگ نصب می شود. اهمیت این قطعه از جک و پاور کمتر نیست.

کاراسلینگ چیست؟

ظرافت و استحکام کارسلینگ باعث عملکرد بهتر آسانسور می شود، و از لرزش و صداهای احتمالی که برطرف کردن آن کار دشواری است جلوگیری می کند. کارسلینگ مجهز به سیستم پاراشوت بوده و می بایست مجهز به سیستم تست پاراشوت نیز باشد. و کلیه قطعات مورد نیاز برای نصب جک را نیز به همراه دارد.
جالب است بدانید در گذشته در سیستم آسانسورهای دو درب و سه درب در طرحهای قدیمی ریل گذاری به صورت راس به راس (کنجی) انجام می گرفت که شاهد پرت زیاد فضای چاهک، اجراء دشوار و در نتیجه کابین کاملا ناقص (چند ضلعی) که با هزینه های زیادی در ساختار روبرو بوده ایم.

 

این متن صرفا مقاله میباشد

عملکرد کاراسلینگ

کاراسلینگ در آسانسور های هیدرولیک وظیفه حمل کابین آسانسور را بر عهده دارد ، این وسیله شامل پاراشوت لحظه نیز می باشد که در زمان سقوط آسانسور یا افزایش سرعت کابین آسانسور به سمت پایین جلوگیری کرده و باعث ایست کامل کاراسلینگ می شود.

کارسلینگ (اسکلت خاص برای کابین آسانسور)

در برخی آسانسورها (کششی یا هیدرولیک) به خاطر نوع طراحی و یا محدودیت ها یا تعدد ورودی های کابین ، به جای یوک بصورت مستقیم (direct) و یا غیر مستقیم (indirect) بوسیله پولی های هرز گرد استفاده می شود. در آسانسورهای هیدرولیک با سیستم کاراسلینگ می توان فقط یک جفت ریل استفاده کرد. در آسانسورهای کششی با این روش نیز می توان از روش ریل معکوس استفاده نمود. 

ریل معکوس چیست؟

 لازم به ذکر است در این نوع کارسلینگ جهت آسانسور های که دو درب و یا سه درب را شامل می باشند مورد استفاده قرار می گیرد . به نحوی که ریل کادر وزنه و کابین در یک ضلع از چاله آسانسور می باشد و مابقی اضلاع چاله می تواند درب منظور شود. همچنین این نوع ریل گذاری و کاراسلینگ جهت چاله های که فضای کمی را دارا هستند مورد استفاده قرار میگیرد و می توان بیشترین بهره وری از فضای موجود را داشته باشند.

 

 از مزایای کارسلینگ کششی ریل معکوس بیشتر بدانیم :

•    کمترین فضای اشغالی نسبت به دیگر روش ها- بین ۳۲ تا ۴۲ سانتیمتر در عرض نسبت به ظرفیت
•    امکان طراحی ۳ درب در موقعیت های مختلف
•    قابل استفاده برای آسانسور های بدون موتور خانه و موتورخانه دار
•    نصب ساده گاورنر
•    حذف فلکه هرزگرد در سیستم
•    تامین زاویه آلفا ۱۸۰ درجه
•    مناسب برای آسانسور های با سرعت بالا
•    داشتن کابین ۴ ضلعی در آسانسورهای دارای ۲ الی ۳ درب
•    استفاده بیشتر از چتهم برای ساخت کابین معمولی و شیشه ای
•    عدم نیاز به وزنه سربی
•    سهولت در اجرا و نصب

کارسلینگ پیت لس

این نوع کارسلینگ ها اغلب در چاله ها و آسانسور هایی که فاقد پیت یا همان چاهک ( که در پایین ترین قسمت چاله قرار دارد ) هستند مورد استفاده قرار می گیرد .
ظرفیت این نوع از کارسلینگ تا ظرفیت ۱۰۰۰ کیلوگرم ( P + Q ) می باشد .
کاراسلینگ پیت لس ساخت هیدرولیکی اطلس در ابعاد مختلف از جمله : (DBG)  :
۶۰ - ۶۵ - ۷۰ -۷۵ - ۸۰ -۸۵ - ۹۰
این کاراسلینگ دارای ترمز ایمنی لحظه ای از نوع قلطکی می باشد و دارای استاندار های EN-۸۱ و EN-۸۱-۲ می باشد .

 





:: برچسب‌ها: کارسلینگ , آسانسور هیدرولیک , کابین آسانسور هیدرولیک ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: